جیمز روچ
چکیده
در آخرین سالهای قرن نوزدهم، نسل دوم و سوم مدیرعاملهای راهآهن، دلباخته خود و ماشینهایشان بودند. تمام اندیشه و ذهنیات آنان به راهآهن اختصاص داشت، اما کار حمل و نقل مردم و کالاها منحصر به راهآهن باقی نماند. آن مدیران نتوانستند وضع موجود خود را به چالش بکشند. بنابراین، هیچ نقشی در صنایع بزرگ و سودآور بعدی، یعنی صنعت خودرو و صنعت ...
بیشتر
در آخرین سالهای قرن نوزدهم، نسل دوم و سوم مدیرعاملهای راهآهن، دلباخته خود و ماشینهایشان بودند. تمام اندیشه و ذهنیات آنان به راهآهن اختصاص داشت، اما کار حمل و نقل مردم و کالاها منحصر به راهآهن باقی نماند. آن مدیران نتوانستند وضع موجود خود را به چالش بکشند. بنابراین، هیچ نقشی در صنایع بزرگ و سودآور بعدی، یعنی صنعت خودرو و صنعت حمل و نقل هوایی پیدا نکردند...» «نوآوری در پزشکی اکنون حتی با سرعت بیشتری به پیش میتازد. پیتر دنسن (Peter Densen) در دانشگاه آیووا (Iowa)، که زمان دو برابر شدن دانش پزشکی در سال 1950 را 50 سال برآورد کرده بود، همین زمان را در سال 1980، 7 سال و در سال 2010 ، 5/3 سال تخمین زده است. در سال 2020، دو برابر شدن دانش پزشکی فقط 2/0 سال، یعنی فقط 73 روز برآورد میشود...»«به نظر متناقض میآید، اما در طول تاریخ، این بدبینان بودهاند که به پیشرفت و نوآوری کمک کردهاند. افراد شکاک، به اسناد و شواهد نیاز دارند، پس در برابر پذیرش وضع موجود یا ایدههای جدیدی که هنوز تأیید نشدهاند، مقاومت میکنند. «شک و تردید» در مورد باورهای جدید و آزمایش آنها برای اطمینان یافتن و همچنین قرار دادن باورهای جدید در معرض بررسی سیستماتیک و جستجو برای یافتن اسناد و شواهد تجربی برای رسیدن به حقیقت لازم است...»(بخشهایی از سخنرانی دکتر جیمز روش «James Roach»، استاد جراحی ارتوپدی دانشگاه یوتا)با تجربهای که دارم، سخنران مهمان سه وظیفه دارد، سخنانش باید کمی جالب باشد، خودش کمی شوخ باشد و سوم این که سخنرانیاش طولانی نباشد. امیدوارم به این اهداف برسم. میخواهم در مورد نوآوریهای حاصل از شکگرایی صحبت کنم. در حقیقت خودم هیچ افشاگری و ادعای نوآوری نداشتهام، اما همیشه به نوآوریهای دنیای تجارت توجه و علاقه نشان دادهام. نوآوریهایی که باعث افزایش موفقیت یک شرکت نسبت به دیگری میشود. کاملاً مشخص است که در تجارت، درجا زدن در یک وضعیت، شرکتها را از بین میبرد. اغلب، شرکتهایی باقی میمانند که وضع موجود را به چالش میکشند، محصولات خود را بهبود میبخشند یا حتی صنایع جدیدی را توسعه میدهند